Xente qu'anda perequí :-)

viernes, noviembre 26, 2010

Raros, Disidentes y Hetero...

Toi acabante lleer esti llibru de RAROS, DISIDENTES Y HETERODOXOS. Pa un playu, ye un placer facer alcordanza de coses qu’apaecen na memoria de los vieyos, o de les que se tienen tracamundiaes na tenyera interior, pola mor los pocos años de conocencia de cuando asocedieron. Talo me pasa cola muerte de Rambal, ún de los misterios menos misteriosos que conozo. El llibru de Pachi Poncela, al rodiu d’esti personax de Cimavilla, esclaria lo esclariable. Pa min, que la españa nacionalsindicalista guarda munchu polvu nes alfombres de la historia, nesti casu de Xixón, y que munchu poder teníen, y tienen, dalgunos gallos de la quintana que, daquella, nun réxime d’emponderamientu de la raza y la virilidá fascioso, nun pescanciaba lo muncho manflorito qu’había nos raciales enfotos imperiales. Magar el tiempu pasáu, o la prescripción delictivo, h.ode muncho el qu’un maricón d’altu copete, munchu nome o meyor fortuna, puea matar impunemente a un guaperes, pero escelente persona, como Rambal.

 Llibru pa pasalo bien y alcordase d’otros tiempos y esmolecimientos.

jueves, noviembre 25, 2010

L'Asturianu que vien...

e Toi acabante lleer l’intresante llibru de Ramón d’Andrés, L’ASTURIANU QUE VIEN.

Interesante porque va tiempu que naguaba por una especie de “llibru d’estilu”, dalgo que punxera finxos nel camín cotidianu d’escribir la llingua. Lo meyor del llibru ye’l rigor al que mos tien avezao l’autor, esi metasentimientu de cercanía y averamientu al llector, alloñao de la falsa erudición que suel acompangar a quien, dende’l ringurrango quier afitar verdaes axiomátiques. Dafechu que lu recomiendo. Facía falta.

miércoles, noviembre 24, 2010

Amás de lo evidente...

Depués de mangar un nuevu cuentín nel blog A ESCURES LLITERARIU, un cuentu ambientáu na guerra fría y nos espíes de cartón-piedra, pues, como vos digo, fecho ello, dame un baltu en coral al ver un anunciu del istitutu asturianu de riesgos llaborales, fecho multillingue.

En Rumanu, en Chinu mandarín, moru clásicu y cazurriano. Pero n'asturianu, ren de ren.

Son coses del grandor nazionalsozialista asturiano. Quieren abelluganos, protexemos, d'esi virus corrupiu, pior que la gripe-A (la del gochu mexicanu).

Pues eso. Un propiu del llugar, tuvo a bien mangar nel anunciu cazurril la torna al asturianu, faciendo inxenioso bricolax. ¿Va ser por falta perres?

Diz un propiu del istitutu que tienen tantes que fain comides y reparten bolígrafos como cuentu risa, que les perres haii que les gastar primero d'acabar el períodu presupuestariu, que sinón, nun vienen mas. Desafuegu tienen, sí.

Son como nenos, pero coles nuestres perres.

La cara del facismu la tien pequeña, pero llarga la manu. Si esapaez la semeya son ellos: los malos malísimos nazionalsozialistos.