Xente qu'anda perequí :-)

sábado, agosto 14, 2010

Alderique d'Andariques

Sigo, prestosu, dalgunos alderiques que veo pela rede. Normalmente s'entamen ente durmientes, y atópolos faltos del fondor esperable ente presuntos adultos qu'escuenden tres ordenadores, xente con cierta vida vivío y esperiencia vario. Grande error, pola mio parte, esperar  cosa dixebrada d'esos durmiyosos. Masque nun soi quien pa xulgar saberes y dicires de xente circustancialmente anónimo, sí veo lo difícil que ye entamar, y siguir alderiques con xente que nun tien claro conceutos básicos, que fala d'oyíes o qu'afita verdaes que crée, que solo cree, pero que nun sabe. Y ye que, eso de tener la verdá n'esclusiva ye un deporte (nun se pue dicir otra cosa cuando nun se tien otres entendederes) mui espurríu ente munchos humanos. Selo porque tamién fui d'ellos. Durmiente, digo.

 

N'otres cultures, nel curriculum académicu, hai interesantes exercicios formativos que revivin el vieyu arte de la oratoria clásico. La cultura de la "disputatio" aplicada a la mauración de la personalidá crítico ye cosa interesante na casa del home pues, animales socioculturales, ello ye, de cultivu social, comeniente ye someter a crítica sano tolos productos humanos pa poder dixebrar paya de biltu. Masque, ye evidente, que de la "disputatio" nun tien porqué surdir una verdá (normalmente solo sal l'habilidá pa tapecela o vistila d'un mou amañoso y en porgüeyu de quien defende una postura suxeta a crítica) nun lo ye menos que'l músculu que cría 'l so exerciciu ye cosa valoratible y, a vueltes, granible cuando tamién ye evidente que nel caminar del home (sacante qu'ún vaiga pel camín del anacoreta) se van a atopar pilancos que dirimir en sana discusión con otros. Nun sé cómo lo dicir ensin que los durmientes s'ofendan pero lo cierto ye que la conclusión que me produz esperimentar el viaxe per foros y corripies d'opinión ye que na rede atopo poca xente que sepa "falar", escribir lo que fala o espresalo con coherencia porque parez que na tenyera-y añera la forgaya d'una vida brutalmente dixebrada del entendimientu, vida prisionero de la tópica valero, de la comeniencia incosciente o d'opinioes ayenes que nun se metabolicen cola crítica propio.

 

Duros tiempos, estos del XXI,  pa la oratoria. Duros, pa la "disputatio" costuctivo. Duros, pa la conviviencia. Mas, si bien se camienta ¿van ser bramente duros? Cierto que'l mundu técnicu de la rede Internet, la cultura visual de xuegos virtuales y realidaes televisives, l'alienación nes relaciones interculturales y personales parez dexar amenorgáu espaciu pa la conversación fondero, la reflesión agudo y la busca de la muncha o poca verdá ínsito en toa afirmación. Cierto que la xente parez arrezquilar les intelixencies nun movimientu que, más que d'atuñáu, lo ye de babayez. Cierto que la falta de conocencia, ello ye, educación y entendederes culturales, arrequexa a la mayoría de la polación humano a la corripia de les oveyes (el famosu "silenciu de los corderinos" camín del mataderu). Too ello mui cierto, sí. Pero, por si dalgún lo quier ver en cosolancia, nun lo ye  menos que, na historia de la casa del home, siempre fueron asina les coses. Si lo espresamos en términos ecolóxicos, socialmene los humanos formamos una pirámide neto que la trófica, una pirámide na que la pastia humano decanta, n'ascensión vertical,  en "clases" sociales y éstes posen, pasu ente pasu, en grados de binomios predador-presa de progresiva eficacia y eficiencia hasta que se llega al altor, al picalín piramidal, ú reinen los grandes predadores sociales. Y nesti exemplu ye fácilmente pescanciable qu'una pirámide necesita una gran base de pininos sobre la qu'encumar unos pocos "sensatos".

 

Poro, masque presta lleer y opinar en dalgunos alderiques alrodiu la llibertá, inmi y emigrantes, la política de la cobardía acomodaticio socialisto, la intolerancia facciomusulmana, les dictadures  (bones o males sigún la tintura qu'amuesen los falucaores), la corrupción... y tantos y tantos otros temes qu'estren la rede, acabes pescanciando que too ello nun ye otra cosa que xuéu d'andariques, xuéu de formigues, d'ácaros microscópicos que s'engarren nel inmensu corpus del gran predador al que malpenes fadien. Gran predador que los tolera porque cumplen el so papel ecolóxicu na escala social na que mueven y a la que pertenecen por prisión incosciente. Esi submundu ye'l que paga los impuestos y regalíes, tributos y hipoteques; el que paga, cola perda de la curtia vida propia que tien, la bona vida que se vivi nel picalín de la pirámide. Mientres andariques, o ácaros, neto que los dos moros camín de la Meca que montaron discutiniu sobre si los perros que diben comelos yeren galgos o podencos, vivin afogaos na tópica de la opinión y la esistencia, los del picalín pigacen pacetibles.

Cuanto más altu teas, l'aire tará más nidio, pueque meyor vas ver la puesta de sol y'l finxu'l cielu espurrirá más llueñe. Too son ventaxes.

 

Ya se sabi: la mierda va p'abaxo. Y, casi siempre, flota.

lunes, agosto 09, 2010

Cuentos de pel Branu 2010

Dende hai un tiempu, razonablemente curtiu, per estes feches mango un cuentín n'Internet. Normalmente ye un trabayu cenciello y ensin otru enfotu que pasar el tiempu. Si con ello daquién reflesionaba al rodiu la esistencia humano, meyor que meyor. Pero esta vuelta voi rascuñar dalgo neses fondures que la ciencia diz nun ver pero que, por embargu, esmolecen a munchos magar creyan, namái dacuando, nesa relixón. Van ser pallabres de mio, cierto, pero la sabencia qu'hebia nelles, non. Tómola emprestada d'otros homes, d'otres almes, d'otros seres que, al fin, tamién soi yo. Y, tamién, vosotros.

LA FONDURA DE LA SABLERA

Nun s'enquivocar. Esto, equí y agora, fálase en fondura. Ye como les agües de los mares. Veamos.

Nesti tiempu d'estíu, les persones van a les sableres y tumben na so superficie, ello ye, permanecen per elles ensin otru enfotu que la estética del doráu que producirá'l sol sobre la piel lo cualo, en sigo mesmo, nun ye nin bono nin malo: solo un comportamientu superficial. Esti vezu nin siquier tien que concasar colo que se necesita o ye sano pues se sabi que'l sol, pal home, ye bono según la dosis de radiación que se tome, mas d'ello nun se cuida.

Sicasí, lo importante pa quien vivi nesa superficialidá ye'l tonu que garrará la piel pola esposición al sol ya que la mente fixa l'atención, como muncho, na costruición estético que tien muncho de ver col mercantilismu d'una industria de la guapura. Asina, aneciando incoscientemente nun comportamientu cuasi automáticu, esi vezu de la xente s'espeya, ente otres coses y causes, na compra de productos, ente ellos los amañosos p'algamar el tonu deseáu col menor riesgu; en mantener una piel, normalmente sano, hidratao y protexío de lo que nun se ve como una agresión sinón como un bien deseyable. Too ello, bramente, nun ye otra cosa que la vida pescanciada na superficialidá de la esistencia. Pero ¿a qué cuentu falar de superficialidá nesta consideración d'un comportamientu humanu habitual? Nun se trata de fadiar o fuñir, de menospreciar esi vezu sinón de sometelu a curtia reflesión.

La superficialidá de la que se fala equí añera na falta de consideración pa colo muncho de lo que mos arrodia nesi paisaxe braniegu que se cita. Por exemplu, pa col sol que, como muncho, se subsume nel esmolecimientu por ponemos la crema comercial que mos abellugará de la so aición y dará bon tiñe. O pa cola sable, na que espurriremos prestosos y que, como muncho, valoraráse como tumbona axeitoso o amañosu basureru en que dexar los resclavos del consumismu. Y si siguimos l'aición desendolcando'l filu de la comprendoria, veremos que la xente, na euforia de la superficialidá, calecío pola esposición al sol, se llanzará, pa enfrescar, nes agües d'una mar que, neto que la sablera o el sol, tampoco considerará.

Nun considerará esa xente que ye posible nalar y flotar na superficie de la mar gracies a munchos factores de la esistencia (tanto suxetivos como oxetivos) qu'esisten pa qu'ello seya asina. Poro, nel estrafullar, esbaticuayar o charlcoletiar d'eses agües, nel dir y venir, flotar o xugar ¿qué ye lo que se pescanciará?, ¿qué se valorará? Bramente, solo la superficialidá d'unes agües que se glorien nesi determináu intre. Y, por embargu: ¿eses agües tienen solo superficie o tan calteníes pol fondor de la mar?

Dixebremos, pues, que mentantu los dumientes vivin o mueven na superficie (consideramos les agües) de los mares nun se decaten de qu'eses espurríes superficies que glorien, y que tanta folixa y xinta dan, dafechu tan sofitaes pola fondura qu'hai embaxo d'elles  pues ¿podría haber un mar que tuviera solo superficie? Parez claro que ye'l fondor el que percontia a la superficie en cuentes de ser tolo contrario.

Valoremos, pues, esti comportamientu que nun ye otro que la desconsideración. Con ella, la xente se baña. Con ella, camina les sableres. Con ella, entiña la piel al sol. Con desconsideración. Pero ¿qué pasaría si el mar, hipotéticamente, se volviera, tamién, desconsideráu? ¿Y si lo fixera'l sol? ¿Qué sería, entós, lo importante, la consideración o la desconsideración?

N'inocencia d'espíritu y sanidá d'enfotu, xulgo qu'una de les coses más importantes de la esistencia humano ye "'el considerar". Considerar la importancia de dir, de tar, de caltener y valorar la fondura. El vivir nel fondor o dende'l fondor. Criar caún, en sigo mesmu, la introspección puesto que la fundura sal de lo que na superficie se manifiesta.

Y más nada, por agora.