Xente qu'anda perequí :-)

viernes, abril 09, 2010

Por fin MANN-U-MITTU saldrá en llibru

Hai más de quince años d'un día de sol, un sábadu, que me vieno a la mente la plasmante y vaga idea d'una hestoria mítica de l'Asturies Primera, tan real y plausible como toles idées que se mueven nel campu de posibilidaes de la esistencia (humano o divino). D'aquella internet yera cosa esquisito, cosa de llistes de corréu (como astur-llist), mundu universitariu (grupos de news) y una web probe na que se navegaba con programes del tipu Mosaic y Nestcape. Mio enfotu foi compartir una hestoria por capitulinos cola xente asturiano semao mundu alantre. Alcuérdome de xente en Checoslovaquia, Australia, USA... y tamién estrao pela España de la crisis y corrupción socialista. En fin, coses de la vida.

 Podría espurrime más pero, por agora ya valió. Hai toa una intre-hestoria que cuntar dalgún día, notru tiempu y llugar.

 Agora, cenciellamente vos presento la portada del llibru de cuasi quinientes páxines que ye una especie de destiláu del testu orixinal Esta portada ye parte de la galerada, non la definitiva, que calteniendo la mesma idega camuda selemente la pose xabaz del paisanu.

Pa dalgunos que conozan la novela internética quiciabes la xulguen con carencies. Pa quienes nun la conozan, difícil de lleer o pescanciar.  Sicasí, el llibru naz de la hestoria internética pero nun ye igual. Hai coses nueves que despliquen meyor l'aición, fain más pescanciable el rellatu y, masque la fala ta normalizao, nun perdi frescura y enronche. ¿Podía tar meyor? Difícil, pero sí. ¿Falten coses? Dafecho ye qu'un autor nunca nun ta contentu cola obra qu'espubliza porque escribir ye nun acabar. Pero, como too na vida, ye un compromisu ente lo escelente y lo bono. A vos vos tocará xulgala pero, de xuro, que nun vos dexará indiferentes.

El trabayu de l’Asturies Primera tevo muncho de pedagóxico en cuantes a rescatar y normalizar pallabres del asturiano poco conocíes pero que tan aende pa emplegales. L’asturiano, como toles llingües, ye potencialmente tan potente como cualaquiera otra. El que’l faccio-socialismu español n’Asturies torgue la so oficialidá nun significa otra cosa que medrana y vergoña polítiques (amás d’ocupación cultural y violencia llingüístico, lo cualo nun ye bilordería). Pero l’asturiano vivi y vivirá. Como poco, neses llinies de la hestoria, eses bandes elástiques de tiempu que taquiones, bosones o positrones mueven a les sos deleres y que puen navegase cuando yes enerxía puro. Claro que, pa eso, hai que tar llibre de la puerca esistencia en que sapozamos o mos quieren sapozar los verdugos de la realidá incómodo.

 Como siempre dixi, y diré nestos medios: que vos preste. 

 Vémonos na rede.