Xente qu'anda perequí :-)

jueves, enero 15, 2009

Dios ye bono...

Tengo una opinión

Una campaña británico; de xente fartuco de propaganda evanxelisto, hai tiempu punxo a correr peles cais de Londinun, en pose provocativo y exerciciu de publicidá, una frase inxenioso, una cosa asina como que "pueque Dios nun esista, se feliz". Esta pose xustificativa, en llugar y tiempu determinao, garráronla pelos pelos los autonomaos "ateos" pa facer publicidá interesoso del ateísmu y ello por aciu de pancartes llantaes n'autobuses urbanos, primeramente en Barcelona. Otru día trataremos el totalitarismu catalán pero agora vaigamos con Dios, en MAYÚSCULES, por si nun se decatare tovía daquién.

Primero de too hai que s'entrugar por eso que llamen "Dios" pues si se niega, se pon en dulda, o s'afirma la esistencia de daqué forzoso ye saber qué ye, o pue ser, esi daqué. Nun conozo, prima facie, eso que dellos llamen Dios pues solo oyí opiniones qu'emponderen ciertes notes más o menos valoratibles, atributos maraviellosos y poderes prestosos y tarrecibles. Hai un gran ensame de lliteratura divino, muncha xente perdió, o ganó, el so tiempu cuntando lo que yera y ye Dios, lo que nun ye y lo que va a ser, Dios mediante. Paez que Dios nun ye una cosa material pero ye un padre y nós, mortales, los sos fíos pues la nuesa esistencia ye deldora de la so gracia y de los sos daos pa colos seres "inferiores". Dicin que ye amor, perdón, compasión... toes nobles pallabres, preciosos y precisos conceutos qu'espeyen un desideratum, un fin ayeno al puercu mundu en qu'esllamargamos los humanos. Frente a tantu acabamientu y mundicia álzase la lluz sobrecompensaora de Dios, lo bono ente lo meyor y lo meyor ente lo escelso. Poro, Dios paez una idea. Paez, platónicamente, una solombra espeyada na paré de la cueva de la inorancia en que sapoza l'home vulgar, corriente, común...

Paez, sicasí, que l'home modernu, sabiu en sabencia de datos y enciclopedia, aquél descuidao de lo moral y escasamente servior de lo ético, aquél otru home, digo, paez que nun esmolez por saber si Dios esiste o non pues, como presunta idea, depende del campu suxetivu en que se formula, y funda, la proposición.

Paez que negar a Dios, neto qu'afirmalu, nun paez cosa xuicioso cuando ello muévese nel campu de les creencies. Con independencia de la implicación cuántico de la creencia (ello ye, como factor de cocreación de la realidá pola que s'allampie vivir, cosa que solo furrula en términos de sutileza), dende'l puntu vista de la esistencia "grebo" en que vivi la inmensa mayoría, ye perfeutamente prescindible y irrelevante l'exerciciu de crítica, afirmación o negación de lo divino. Sacante pa los políticos, que viven de la engañifa y la demoscopia, la creencia personal nun amiesta un ren de verosimilitú a una afirmación o negación. Les creencies, insisto qu'en términos de lo grebo, son irrelevantes como fuente de lo que se quier nomar como "verdá". Too ye un xuéu de tautoloxíes, un balero exerciciu d'heurística estéril y prescindible.

Si Dios esiste, coles notes d'escelsitú y grandonismu que dicen que tien, nun necesita de la idea de Dios que-y mangue l'home pa definilu pues la so esistencia cai fuera de la comprensión humano. Si nun esiste, ¿pa qué cuestionase lo contrario? Al final trátase d'una escoyeta personal pues la esistencia, o non, de lo inefable solo se pué pescanciar dende la inefabilidá interior de caún. Fuera solo hai rux-rux, allorie,divilluriu y trafuelgu. Ta lo bono, lo malo, lo presente, lo ausente, l'amor, l'odiu... En resume, ta la vida pescanciao dicotónicamente como una inacabable fórmula matemático de ceros y unos, presente-ausente, si-non,... qu'espurre y espurre hacia lo infinito.

Bramente toos tienen razón. Nun hai Dios pues el Dios del que se fala nun ye otra cosa qu'una copia parcial de lo humano, una imaxe desformada dende'l puntu de vista de lo bonal (sía lo que sía lo bonal). Hai Dios porque solo la esistencia de Dios xustifica lo inxustificable (sía lo que sía eso que xustificar) y ello ye asina porque, sinón, habría qu'inventalu pa facer soportable esta invivible realidá humano.

En realidá, los términos de la negación o afirmación tan mal planteaos. Si pa los ateos (manda coyones nomase como non-Dios o sin-Dios cuando al dicir la pallabra Teo-Dios tas creando lo que niegues) pueque Dios nun esista y, poro, hai que ser feliz, quiciabes esi Dios del que falen nun ye otra cosa qu'una "supercadarma" social interesoso de porgüeyos mutuos con enfotu de poder. Una superestructura de poder. De poder. Poder.

El mensaxe diba ser "Pueque 'l poder nun esista, se feliz" Pero pa eso ya tan los "anarquistes" (nun tracamundiar colos "narcotizaos")

Costante Álvarez