Xente qu'anda perequí :-)

jueves, mayo 15, 2008

Campaña de Renta 2007

Dicía una canción canciada en blanco y negro....
...Yo sí. Yo sí Yo sí como pataques...

A estes altures de la vida, lo que val dicir de la conocencia, puedo maxinar un mundu ensin Dios. Cuando faigo esta reflesión énte simplayos, fainme la gracieta d'aplaudir coles oreyes lo cualo, como númberu de circu, ye mui meritorio. Ellos nun saben que lo son y, poro, nun hai tacha dalguna que face-yos. Yo, que tamién soi simplayu, por pura solidaridá tendría de guardame de xulgar a otros simplayos mas, reconózovoslo, reflesionar alrodiu ciertos aspeutos del simplayismu ye mui tentador.

La pose ye la siguiente: al facer la declaración de la renta pal pagu del impuestu correspondiente surde la (falsa) dicotomía sobre ú mangar la cruz d'asignación tributaria. Refiérome a lo d'apurrir el 0.7% de la mio cuota tributario a la Ilesia Católico o a los borrinosos y (pa min) cuestionables, "fines sociales". Sé que l'estáu del bientar yá me mete la manu en bolsiellu abondo, arrampuñándome perres y tiempu, pa pagase regalíes y privilexos de políticos corruptos, altos funcionarios desafogaos y exércitos d'ocupación que van pola vida d'humanitarios n'Afganistán y otros llares. Sé que lo de "fines sociales" nun tien otru cuentu que'l de querer faceme partícipe (una puta engañifa más) d'una supuesta real participación del ciudadanu na distribución de les perres que mos furten de la nómina mensual o de la retención y pagu a cuenta cuando cobra un trabayaor autónomu. Los famosos "fines sociales" daveres que nun esisten (pues l'estáu atiende a tolos fines que-y pruye cola masa dinerario de les oveyes y nel montu que-y peta sigún los presupuetos xenerales del estáu) pero ye comeniente invocalos pa enfrentase con esi degorriu tan corrupiu, malu malísimu, que ye la Ilesia Católico.

Pero ya tien la Ilesia defensores abondo como pa meteme yo con ello. Lo interesante pa min ye decatame, otra vuelta, de la evidente adicción patolóxico, de ciertos simplayos, a eso que dellos llamen "anticlericalismu" o "laicismu". Son les coses del poder: fadien los pilancos de quien nun piensa como el que manda. H.ode, y muncho, qu'hebia voces disidentes del pensamientu únicu, sí, esi, el que pon nel supuestu laicismu la quintaesencia de lo bonal o bondoso. Pero lo simpático, pensando nesos hipócrites, (los más d'ellos fíos del facismu que curiose de que Franco morriera tranquilu na cama, o de la intolerancia comunistono qu'esfarrapó la democracia n'Hungría, Checoslovaquia o Cuba), esos moxarratos educaos en seminarios y colexos relixosos y de pagu, ye qu'escaecen interesosos el fecho de que foi la tradición cristiano la que cuchó en terrén pal pensamientu tolerante y civilista. La dialéctica del fueru internu-fueru esternu, la llibertá de concencia y el respetu al otru por ser el to hermanu, ello ye, igual que tu, son los finxos de tolos derechos humanos que desendolcaron y costitucionalizaron nel mundu ocidental.

(Un descansín: usando de la presuncion d'esquisitez y buenismu que tienen esos que s'etiqueten isquierda, darréu sáquenme lo de los cures malos malísimos, la inorancia, la discriminación de la muyer, la mariconería del cleru, la paidofilia, les guerres de relixón, la venta de bules, les sotanes.... Ufff, estos progres tan tochos como siempre y, pa malura, fieden a naftalina y sacristía ceízo)

Ye curioso ver cómo supuestos tolerantes (de curtiu recorríu, hai que dicilo too) son perpoco tolerantes colo que xulguen indigno de tolerancia porque, cualos dioses menores, ellos sabin y deciden lo que merez, o non, esi engüentu de "fierabrás" que ye la tolerancia. Y ye que, dafechu, eso de la tolerancia ta bien cuando lo qu'hai que tolerar ye lo tuyo o lo que t'interesa, non lo de los otros. La cosa, nel fondu, ye xustificase na escelencia y l'asepticidad presunto de quien nun obedez a obiespu, nesti casu, de Roma.

Llibres d'un Dios pueque omnipresente, al que nun se-y escaparía un res, que tolo vería y t'esperará pa pidite cuentes, la cosa de gobernase y gobernar va muncho meyor. Elexir un ente abstrautu, Dios, como aniciu de lo malo, del miéu, o el tremor "esentialis" o, si se prefier, a los sirviores d'esi Dios, ye forma probetayo d'escaecer (interesosamente) la propia responsabilidá y los principios ético-morales que deberíen gobernamos como humanos.

Supongo que a quien-y fadia Dios necesita más un Dios que naide ya que quien niega almite implicitamente la esistencia de lo negao. Ye'l circulu babayu del creyente y del atéu (el creyente nel non-Dios).

Como nun sé si esiste Dios (nos términos humanos), como dixi arriba, nun me cuesta trabayu maxinar un mundu ensin Dios. Dicho lo cualo, digo tamién que faiseme mui cuesto el nun creer que toos nós seamos Dios.

Costante Álvarez

PD. Prestaríame pola vida que la Ilesia Católico y l'Estáu fixeren un estudiu seriu, rigurosu, sobre lo que l'Estáu aforra gracies a la "caridá" y "compasión" (bien digo: con-pasión) de los cristianos qu'exercen de cristianos. Cuantificao ello, una fuelga de la Ilesia nos medios asistenciales diba ser d'infarto pa la sociedá. La ventaxa (pírrico) de los hipócrites ye que puén acomodase al mediu relativizando moral y ética. Por embargu, el que ye relixosu tien clares obligaciones y servidumes: esto ye un pasar.

Y, como como pataques, vo mangar la cruz pa la Ilesia. La Católico, s'entiende.

Presta tocá-los tolanos

al poder.

Y a los sabios y doctores

que me roben

por placer....

domingo, mayo 11, 2008

Ventinueve güelpes en costazu...¡¡29!!

SELMANA DE LES LLETRES ASTURIANES 2008

Debo dicilo mas, ¿cómo lo dicir? La pose ye la siguiente: hai qu'entrugase si paga la pena, si la verdá bramente llibera, si la indiferencia da, o non, esa estraña sosiega frutu de puntual y comeniente encarabecimientu de neurona. ¿Cómo lo dicir? Fácil: digámoslo con palabres.

Baxé del cercaníes a les siete y diez de la tardi cola muyer y el vieyu Antón, barba y cabellu ablancuxao, p'atopame col agua de mayu y la clamida de xente pola oficialidá d'ésto, sí, digo bien, ésto, l'ensame pallabres funcionales que críen espírtu, nación y pación d'una tribu humano arrequexao ente sablera y cumal. Y lo más prestoso foi conocese desconocíu énte aquel cardume d'húmedes banderes, asturines y pancartes, cartelos y propaganda. Cares nueves. Sangre anovao. Futuru encarnáu n'esperanza y, tamién, sirviores del pasáu aneyo que, testeronos vivin en mozos cuerpos pa desgracia d'aquel futuru.

Trenta años nun son nada. O venti. O quinci. El tiempu depende de la esperiencia personal. Los años nun alforxen en celebru. El camín que nunca nun s'andevo nun pesa na güesame. Tanta poesía pa descubrir cómo les mesmes zunes repítense una y otra vuelta. Pero, perriba la miseria inmediato, la gayola mediato redimía l'intre supremu de la pública confesión de fé y esperanza nel futuru granible qu'alguarda al combatiente armáu de roses y razones, felechu y flor que, cuala estatua estalinista, mira al llonxanu finxu'l cielu y sigui camín. Sigui, con despreciu de dolor propiu y propia sufrencia. Mitos varoniles y aquéllos otros d'amazóniques guardianes de lo femenino, tributario de Marte. Sollertes columnes, hidrófugos sofitos, pegollos imperiales en primordiu xerminal. Amor n'humor y fantasía. Toos xuntos, d'enriba a baxo, la cai Uría.

Siempre sobrarán razones. Hai tantes como tiestes pa les maxinar. Y namái el sabiu sabi selo cuando escueyes aquélles que s'abasten a sigo mesmes. Razones pa la esperanza. Y pa la llucha si cuadra. Pal respetu y l'auxiliu. Y pa la reconocencia de la ciencia de lo falsamente imposible.

Los venti minutos baxo la lluvia valieron pa sentime inda más vivu. Sentir que tres estes pallabres calteníes n'ellectrones cimblayonos hai más pallabres, más aliendu, y más gargüelos que pronuncien estes pallabres, qu'alienden esi aliendu que cristalicen la pallabra en mundu real. El mundu la la llingua asturiana que, momentáneamente, sobrevivi arrequexada ente falampernios de grandeza amorosamente curiaos por vieyos ciudadanos inorantes d'embullos del mundo y los sos pecaos, de política de salón y de dictadores del facismu socialista y español. Pa min son los santos sabios, vieyos resclavos qu'acolumbrar dende barcu que flunde, tremoses áscuares de potencia irredento, formientu n'espera de masa por yeldar, pértigues sollertes a dimir l'arbole de la bayura, l'alicornia de la normalidá social d'un pueblu grande qu'inda nun lo descubrió.

El camín dica 'l teatru Campuamor foi camín de cantares. Terapia de grupu. Albancia por nacer. Y prestome ambute. Sí. Prestome.

PD. Igual qu'hai sieglos, un nenín de teta ufría, inocente, periódicu comunistono. Otros, cartafueyos de sociedaes polítiques de repetición cronolóxico. Porque la estupidez repítese incansable y cada xeneración parez necesitar la mesma metralla pa decatase de lo ilusorio, lo invisible, lo prescindible. Nestos atopos de xente florien les asociaciones polítiques en cata la solución final, el buenismu humanisto, l'internacionalismu proletarizante... la babayura n'estáu prístino. La inocencia, a la llarga, culpable.

Costante Álvarez

Unos vidios del YouTube....

actu nel Teatru Campuamor: http://uk.youtube.com/watch?v=vlQ_Z2rTgOw

Manifestación http://uk.youtube.com/watch?v=EmOOf7AvKzk