Xente qu'anda perequí :-)

lunes, enero 21, 2008

SUPERVIVENCIA Y INMUTABILIDA ESPERIENCIAL

LES COSTANTES DE SUPERVIVENCIA Y INMUTABILIDA ESPERIENCIAL

Como toos, neto que culu tamién tengo una opinión sobre el sentíu de la vida. Y una teoría sobre lo que, dafechu, ye la esistencia. Pero ye difícil desplicalo ensin acudir a la masuñada historia del home pues, yá se sabi, caún de los caciques féxola al so petite cuando-y cuadró.

Cuantísima allá, ello yera un planeta con un ensame antropoides con curiosa masa celebral. Curiosa abondo como p’asitiar nella el misteriosu dáu de la intelixencia creativo. Asina qu’una castra d’aquéllos, por causes del destín y la bona alimentación,, algamó l’umbral del yo. Perdía la inocencia animal, el camín de la esistencia humano devino costana imparable.

En realidá aquellos monos siguin ente nosotros. De fecho, esos monos somos toos nós. Nada camudó, sacante la eficiencia en causar dolor y sufrencia al otru o a nós mesmos. Agora tenemos muncha téunica, muncho maxín encarnao en máquines, programes binarios que cuerren lloquera carrera en procesadores d’información, de bits con o sin bugs. Almacenamos información como antanu alforxábase comida pa enfrentar malures y pelones. La esperiencia vital siempres ye la mesma y la costante de la vida humano solo tien un nome: superviviencia.

La evolución biolóxico, desplicao bárbaramente por Darwin dientro les sos entendederes (anguaño xulgaes como curties) foi modulada pola cultural. Asina espuxigaron ciencia y conciencia. Pero les esperiencies primeres, y primordiales, siguin siendo les mesmes. Les necesidaes, tamién. Aquello que mos fai humanos sigui caltenío polos mesmos principios, les mesmes zunes, emociones y sentimientos. La verdá ye que, daveres, los humanos somos previsibles.

Nel film “Contautu” de Carl Sagan, cuando Eli encara al supuestu estraterrestre depués de viaxar universu alantre, ésti describe bien ciertos aspeutos de la naturaleza humana como especie.

Nel film “Matrix” la visión destructiva del home, como corrupiu virus de la Tierra, tamién ye acertao. Toes estes imáxenes y opiniones nun fain otro que describir lo que somos dende que, monos, andávemos pela sabana africano espíos y afamiaos.

Decatase de la costante vital que supón la supervivencia inclúi el facelo tamién d’esa inmutabilidá arreyao a la esperiencia de los individuos, xeneración tres xeneración. Diríase que, con independencia de la téunica, la bayura o non de medios y capitales, la riqueza o probeza en términos económicos, l’home repite los mesmos esquemes, les mesmes lleciones y collecha los mesmos frutos dómina tres dómina.

Un exemplu: la falta de viviendes tres la guerra (in)civil española truxo la embalagadura de persones en pisos, el subarriendo de pisos yá subarrendaos. La posguerra foi miseria y probeza ensin cuentu nesto de la vivienda. Anguaño, sesenta años depues la vivienda sigui siendo un oxetu de deséu imposible pa muncha xente que vese obligao a vivir compartiendo pisos y torgando una vida plena. Con independencia de los años pasaos, les circunstancies polítiques o el preciu de la gasolína, la esperiencia d’impotencia, la necesidá de superación, la dixestión d’emociones y pesares ye la mesma a ún y otru lláu de la hestoria.

Un alma me dixo que la cosa diba de pasar pola vida ensin someter nin dexase someter. En resume: de nun perder la integridá personal. El superar esa preba ye’l nuesu destíny el de tipu decoráu en que actuemos va a ser lo de menos.

El monín, que valió pa entamar esta universidá que ye la vida, sigui con nós.

Gratia Dei.

Costante Álvarez